מה חייבים לדעת על תכנון בית פרטי?

תוכן עניינים

אחת ההחלטות היותר מורכבות שזוגות צעירים ומשפחות לוקחות על עצמן במהלך החיים היא ההחלטה לרכוש מגרש או קרקע ולצאת לדרך לקראת תכנון בית פרטי. מדובר בהחלטה כבדת משקל, גם בהיבט הכלכלי, אך לא רק, מדובר בתהליך ארוך, מורכב, מאתגר, הדורש מאיתנו משאבים רבים כמו זמן, מחשבה, אנרגיה וכן גם לא מעט כסף. בשורות הבאות נציג בפניכם את הדברים שאתם חייבים לדעת על תכנון בית פרטי.

 

הכל מתחיל בבעלי מקצוע מובילים בתחומם

סופר חשוב שמדובר בתהליך של תכנון ובניית בית פרטי לבחור את בעלי המקצוע שלכם בקפדנות רבה. יש לא מעט אנשי מקצוע שיקחו חלק פעיל ומלא בתהליך החל מאדריכל שתפקידו לתכנן את הבית מא‘ ועד ת‘ ולהציג בפניכם הדמיות אדריכליות ותכנית אדריכלית מסודרת, דרך מודד מוסמך שתפקידו לעבוד בשיתוף פעולה ביחד עם האדריכל ולבצע מדידות של השטח ועד קבלן הביצוע שתפקידו לפקח על הבניה ועל כל בעלי המקצוע שעובדים תחתיו כמו קבלן אינסטלציה, קבלן חשמל ועוד.

 

לעבוד עם תקציב זה MUST!!!

יש סיכוי גבוה שכבר שמעתם את המשפט ”לבנות בית פרטי זה בור ללא תחתית“. במידה רבה המשפט הזה נכון אבל הוא נכון הרבה יותר, אם לא מתכננים ועובדים לפי תקציב מראש. לכן, חשוב מאוד להבין כמה כסף יש לכם בכיס, לקחת בחשבון את כל ההוצאות שלאו דווקא קשורות ישירות לבנייה עצמה בין אם זה אגרות כאלה ואחרות, תשלומים להיתרים ובין אם זה לקחת להתייחס לכל הנושא של תקלות או בלתמ“ים שצריכים גם כן להיות חלק מהחישוב שלכם.

 

לוחות זמנים

עוד דבר שסופר חשוב להיות איתו עם היד על הדופק כאשר מתכננים ובונים בית פרטי ממש מאפס זה לוחות זמנים. לא רק שלבעלי מקצוע יש נטייה למרוח את הלקוחות שלהם, לעבוד על כמה פרויקטים במקביל ולחרוג בצורה משמעותית בזמנים, אלא שהרבה פעמים, דברים פשוט לא זזים ולא מתקדמים כמו שהיינו רוצים שהם התקדמו. למשל, מצבים הקשורים למזג אוויר יכולים מאוד לשבש ולעקב תהליכי בניה. לכן, חשוב עם כל בעל מקצוע שאתם בוחרים, לקבוע מראש לוחות זמנים, לחתום על הסכם מסודר שבתוכו יש את כל הנושא של לוחות הזמנים, מה אמור להיות קצב ההתקדמות של העבודה ומה קורה במידה ואין עמידה בלוחות הזמנים האלה.

חומרי עבודה? אל תתפשרו על פחות מהכי טוב!

ככל שתבחרו חומרי עבודה איכותיים יותר, ככה הבית שלכם יהיה בעל ערך גבוה יותר מבחינה נדל"נית ולא רק זה, איכות החיים שלכם תישמר לאורך זמן. למשל, אם תבחרו לאטום את הבית בחומרים איכותיים, חזקים ועמידים, הסיכוי לבעיות רטיבות ונזילות פוחת וזה כמובן שומר על הבית ושומר עליכם וגם מונע התעסקות עם בעלי מקצוע מיותרים, מסוג הליקויים שעולה כל כך הרבה כסף לתקן אותם. העובדה הזו נכונה לגבי כל דבר שתבחרו לשים בבית שלכם החל ממערכת בידוד איכותית, דרך מכשירי חשמל איכותיים ועד פרקט מושקע. אין זה אומר שאתם צריכים לקרוע את הכיס, אבל כן שווה לבחור חומרים איכותיים.

 

התאימו את תכנון הבית לצרכים שלכם

יש הבדל בין זוג צעיר שנכנס לבית חדש, זוג פנסיונרים שהחליטו לעבור לכפר מהעיר לגיל הפנסיה ומשפחה עם 3 ילדים. מאוד חשוב להתאים את תהליך התכנון לצרכים שלכם ולצרכים של בני המשפחה כדי שהתוצר הסופי ילווה אתכם לאורך שנים ולא תצטרכו לעשות שינויים בקרוב.

מעוניינים לפרסם מאמר באתר?

השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר

שתפו עם חברים
פופולרי באתר