לכודים במרוץ החיים המסחרר? הקשר בין חרדה לקשיי נשימה

ניווט מהיר

חרדה היא מצב שלילי אשר פוגע בבריאות הן של הגוף הפיזי והן של הגוף הנפשי. כשאנו נמצאים תחת סטרס, הדבר משפיע באופן עקיף וישיר גם על מערכת הנשימה שלנו. לפני שנסביר את הקשר בין קשיי נשימה חרדה, חשוב להבין שחרדה מגיעה מפחד. לעתים מדובר בפחד ברור ומוגדר כמו פחד מטיסות או מכבישים ולעתים פחד מופשט כמו פחד מרעשים למשל. ולעיתים ישנה חרדה כלכלית, אם לדוגמא אתם בעלי עסק שחוששים מפשיטת רגל או חוסר הצלחה. את החרדה מרכיבים 4 היבטים: ההיבט הרגשי, ההיבט המחשבתי, ההיבט ההתנהגותי וההיבט הגופני הפיזי.

 

קשיי נשימה חרדה בהיבט הפיזי

כשהגוף מצוי בחרדה הוא מגיב בכל מיני סימנים כמו למשל דופק מהיר, תחושה של לחצים בחזה, פעילותה של מערכת העיכול מוגברת מה שעלול להוביל לשלשולים, הפה יבש ויש גם אנשים שמגיעים בהזעת יתר וכאבים. בנוסף, אנשים רבים מעידים על קוצר נשימה וקשיים בנשימה המלווים במחנק, תחושה של חוסר אוויר ונשימה בלתי סדירה. למעשה, קיים קשר ישיר בין חרדה לבין קשיי נשימה משום שזה אחד הסימנים הכי פופולאריים אצל אנשים החווים חרדה. משום שגם התקפי חרדה לא מטופלים לאורך זמן עלולים לגרום למחלות בגוף, יש התייחס לסימנים אלו בכובד ראש ולטפל בחרדה בדיוק כפי שהיינו מטפלים במחלת נפש או התקף פסיכוטי, למשל.

איך ניתן להתמודד?

הקושי לנשום הוא תסמין של החרדה וזה לא באמת מגיע ממקור גופני פיזי. הגוף מגיב בצורה שאיננה פרופורציונלית משום שאין כאן איום ממשי וזה מגיע מהמקור המחשבתי. לכן, ניתן להקל על המצב בכל מיני דרכים כמו למשל לצאת החוצה במידה ואנו במקום סגור בזמן ההתקף, להימנע מנשימות מהירות ולנסות לנשום עמוק ובאיטיות, לנסות לסגור את הפה במידה ואין אנו מצליחים להסדיר את הנשימות. ניתן גם לנסות להסיט את כיוון המחשבה מהפחדים ולחשוב על דברים מרגיעים. לאנשים רבים עוזר במצב כזה של נשימה מהירה ולא סדירה להתחיל לספור בקצב קבוע ולחשוב על מקום שנעים להם להיות בו. המשיכו קריאה אודות התמודדות עם לחץ בקורונה.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
רוצים לקבל עזרה?

השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר

שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר