מה צריך על מנת להגיע ליזמות בעולם הדיגיטל?

תוכן עניינים

עולם הדיגיטל הוא עולם דינמי, שמשתנה בקצב מסחרר בהתאם למציאות המשתנה גם היא, חידושים והמצאות בתחום. אותם שינויים הרבה פעמים נוצרים כתוצאה מתחום שלם נוסף שנקרא יזמות בעולם הדיגיטל. מדובר בקבוצה די גדולה של אנשים שכל הזמן רק חושבים על השלב הבא, חושבים איך אפשר לשדרג את החוויה הדיגיטלית של הצרכנים, של הגולשים וכמובן איך אפשר לעשות כסף והרבה ממנו.

אילו תכונות אופי מקדמות יזמות בעולם הדיגיטל?

אם זורקים בלי לחשוב יותר מדי שמות והמצאות לאוויר מגלים את ספוטיפיי, וויז, גוגל מפות, שאזאם וזו רק רשימה חלקית ומצומצמת של המצאות סטארטאפ שהצליחו בכל העולם. יש כמה תכונות אופי שאין ספק שנחשבות לחשובות ובולטות אצל כל יזם. הראשונה היא יצירתיות. יזמים ידועים בתור אנשים עם מוח גמיש שיודע לחשוב מחוץ לקופסא. יצירתיות זה משהו שנולדים איתו, אבל בהחלט אפשר לפתח אותה וככל שעושים זאת מוקדם יותר, הסיכוי שהיא תפרוץ בשלב מאוחר עולה. יזם יודע לחשוב על רעיון, מוצר, שירות או מיזם דיגיטלי באופן ייחודי שיתן מענה לצורך מדויק שצורת ההגשה היא זו שתסייע בפריצת המיזם לשוק ולהצלחתו. פרט ליצירתיות יש חשיבות גם לנחישות, מוטיבציה, עמידה במטרות שאנחנו שמים לעצמנו ואם אין אז היכולת לחפש מטרה – היא זו שהופכת יזם למה שהוא.

יזמות בעולם הדיגיטל

השלבים העיקריים בפיתוח מיזם דיגיטלי

  1. הצעד הראשון הוא כמובן רעיון – בשלב זה עלינו לשאול הרבה שאלות, כמו למשל מה תהיה התכנית העסקית שלנו ומה היא תכלול, למי המיזם אמור לפנות, כמה אנחנו רוצים להיות מעורבים בתהליך הפיתוח של המוצר ועוד.
  2. ניסוח תכנית עסקית – אם אתם לא יודעים איך עושים את זה, אתם צריכים ליווי מקצועי שיסייע לכם בתהליך. התוכנית צריכה להראות איך המיזם שלכם שונה מכל מה שיש בשוק, על איזה צורך הוא בא לתת מענה ולא פחות חשוב איך מדייקים את זה.
  3. מחקר שוק ולקוחות – עליכם ללמוד באופן הכי מדויק שיש מה הלקוחות שלכם רוצים ואיך אתם נותנים להם את זה. דוגמא שתמיד עובדת: מתוך מיליון בתי קפה בסגנון ביסטרו צרפתי- מה שונה בכם? ניתן לעשות שימוש בכלי הנקרא Design thinking ופונה ללקוחות קצה. כשנוצר חיבור בין הלקוח למיזם, הדרך הופכת ברורה ובהירה יותר.
  4. לדעת לספר את הסיפור שלכם – זה נקרא Storytelling. אנו חיים בעולם עם תחרות בלתי פוסקת. לכן, אנחנו חייבים לדעת לספר את סיפור המותג בצורה שתיגע ברגש ותעודד את הלקוח להביע בכם עוד ועוד עניין.

השלבים החשובים הבאים של פיתוח מיזם דיגיטלי כוללים שיווק דיגיטלי בפלטפורמה נכונה, הצגת מודל פיננסי לרווחים, בניית פיילוט לצורך גיוס לקוחות ראשונים והדובדבן שבקצפת – השקה. לאחריו, כדאי להגיע אל כל מיני כנסים עסקיים, על מנת שעוד עסקים ייחשפו אל המיזם.

יזמות בעולם הדיגיטל
מעוניינים לפרסם מאמר באתר?

השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר

שתפו עם חברים
פופולרי באתר