שיווק באינטרנט – מאיפה מתחילים?
בעלי עסקים רבים מבינים עד כמה לפלטפורמות הדיגיטליות השונות יש כוח ועוצמה. שיווק באינטרנט שנעשה בצורה חכמה, אסטרטגית עם הסתכלות קדימה יכול להביא לכל עסק, חנות או ארגון יתרונות רבים ביניהם הגדלת החשיפה, חיזוק המותג, העלאה בהכנסות, שיפור היחסים בין הלקוחות לעסק עצמו ועוד. העניין הוא שיש כל כך הרבה דרכים שבאמצעותן אנו יכולים לשווק את העסק שלנו באינטרנט והשאלה היא איך יודעים במה נכון לבחור ובאיזו דרך ללכת?.
שלב ראשון – קובעים תקציב
הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לקבוע תקציב שאתם מוכנים או יכולים להשקיע בשיווק באינטרנט. זה לאו דווקא אומר שאתם צריכים להשקיע תקציב גבוה. לפעמים תקציב קטן אבל ממוקד, עושה עבודה לא פחות טובה מתקציב גבוה ומפוזר.
שלב שני – בודקים את המתחרים, סקר שוק
בדקו איך המתחרים שלכם מפרסמים ומשווקים את עצמם בפלטפורמות האינטרנטיות השונות. כך תוכלו לראות מה נראה לכם יותר מוצלח ומה פחות לפי כמות לייקים, שיתופים ותגובות בעמודי פייסבוק מסחריים, פרופילי אינסטגרם וערוצי יוטיוב, תוכלו להירשם לניזולטרים ולהבין עד כמה זה באמת עובד ואפילו לשים לב האם המתחרים שלכם משתמשים לשיווק מסוג קידום אורגני או ממומן במטרה לשווק את עצמם.
שלב שלישי – כדאיות תהליכים שונים, יתרונות אל מול חסרונות
הכינו טבלה וכתבו בה את כל הדרכים האפשרויות לשווק באינטרנט או לעשות פרסום דיגיטלי.
למשל, פרסום ממומן, קידום אורגני, ניהול עמוד פייסבוק וכדומה.
הציגו יתרונות אל מול חסרונות, תקציב חודשי ודגשים חשובים אחרי שתקראו קצת על כל שיטה.
שלב רביעי – בוחרים חברה מקצועית המתמחה בשיווק באינטרנט
בוחרים חברה מקצועית המתמחה בערוצי השיווק שבחרתם ומתייעצים לגבי הכדאיות. שימו לב שבחרתם חברת שיווק מנוסה וותיקה בשוק, ובקשו לראות עבודות קודמות או לדבר עם לקוחות עבר.
שלב חמישי – קובעים אסטרטגיה שיווקית לחצי השנה הקרובה
בונים בעזרת החברה אסטרטגיה שיווקית עם יעדים ברורים.
שלב שישי – בוחנים שינויים ומחליטים הלאה מה עושים בנושא שיווק באינטרנט
לאחר כמה חודשים בוחנים לעומק את השינוי שנעשה בתנועה לעסק, ומחליטים כיצד לפעול הלאה עם השיווק הדיגיטלי.