גם חברות הענק בעולם ובישראל שעושות מאמצים כבר לא מעט זמן במטרה לשפר את חווית הקניה של הגולשים ברשת, לא חשבו לרגע שהמעבר בין הרגלי הקניה שהיו לפני תקופת הקורונה לבין אחרי, לא יהיה חד כל כך. עם פריצת מגפת הקורונה עוד ועוד חנויות פיזיות היו צריכות לשים את המנעול על הדלת, חברות הטיסה והתיירות הפסיקו מליארדים, המסעדות והברים נסגרו ונראה היה שאנחנו נמצאים בעיצומו של משבר כלכלי עולמי חריף. מדובר בבעיה קשה שאי אפשר עדיין לאמוד אותה אך לצד חוסר הוודאות, המשברים ופשיטות הרגל, נראה שהשוק הפגין יכולות להסתגל למצב וזה לצד אחת המגיפות הקשות שראתה האנושות. נראה שכל מה שאנחנו יודעים ומכירים על קידום חנויות וירטואליות משתנה ועוד צפוי להשתנות.
כל הסיבות להקמת חנויות מקוונות
חברות ועסקים בכל העולם הבינו שהשקעה בהקמת חנות אונליין היא השקעה לטווח הארוך. זו השקעה שמביאה איתה באופן כמעט מיידי לחיסכון אדיר בעלויות ולגידול בהכנסות וגם ברווחים. בניית תשתית אינטרנטית מבוססת כלים טכנולוגיים משופרים תוביל לכך שבעוד מספר שנים, יכול מאוד להיות שהתנועה ברחובות הומי החנויות, מרכזי הקניות והקניונים רק תלך ותרד מיום ליום. כבר ראינו איך עם פרוץ המגפה, קמעוניות ענק עברו באופן חד וברור לחנויות אינטרנטיות בלבד ומי שלא הצטרף למשחק הזה, נשאר הרבה מאחור.
לאן זה הולך?
חנויות אינטרנטיות שונות מציעות מגוון טכנולוגיות וכלים במטרה לחזק את האמון בין הלקוח לבין המוצר או השירות שהוא רוכש. העניין הוא שעדיין אחוז גבוה מהלקוחות המבצעים רכישות אינטרנטיות מעידים על כך כי הם לא מבצעים חלק מהרכישות בשל העובדה שהם לא יכולים לנסות או לגעת במוצר. אפשר לקחת את איקאה בתור דוגמא שהשיקה בשיא המגפה פי‘צר חדשני המסייע ללקוחות לרהט את הבית כולו באמצעות טכנולוגיה של מציאות רבודה. את הרהיטים אפשר ממש ”למקם“ בבית ולהבין איך הם ישתלבו בחלל לאחר הקניה. אין ספק שמדובר בטכנולוגיה שבאה לתת מענה לחסמים קיימים אצל גולשים וצפויה להגדיל את המכירות של הרשת בסכומים שקשה לאמוד כרגע. גם גוגל השיקה גרסא חדשנית למודעות AR שמאפשרת להפיק מודעות אינטרקטיביות תלת מימדיות שמציעות לגולשים לסובב מוצרי בזמן שהם צופים במודעה ולהניח אותם. ככל שהזמן עובר, תוכן תלת מימדי הופך מבוקש ופופולארי יותר.
טיפים שכדאי ולאמץ לפני ותוך כדי הקמת חנויות מקוונות
- מקצועיות- אל תעשו את זה לבד היעזרו בחברה מקצועית שהוכיחה את עצמה כמומחית בבניית חנויות אינטרנטיות
- בונים אבל גם מקדמים- בניית חנות אינטרנטית חייבת לקחת בחשבון גם קידום בשלב מאוחר יותר ולכן חשוב לשלב בין תהליך של בניית חנות לבין קידום אורגני ו/או ממומן.
- הכירו את השוק היטב ואת קהל היעד!
- זה גם חברתי- שמרו על קשר ישיר עם הלקוחות שלכם והקפידו שיהיה כל הזמן קשר בין החנות והרשתות החברתיות בהן אתם פעילים.
- מה שונה בכם? גלו את הייחודי שבכם ואם אין, המציאו את עצמכם מחדש. השוק מוצף לא רק בחנויות דיגיטליות ישראליות, אלא נמצא כי רוב הגולשים מזמינים דווקא מחו“ל.
- אסטרגיה שיווקית ומיתוג הם שם המשחק בבניית חנות דיגיטלית.
- התוכן הוא המלך- השקיעו בבלוג עם נושאים מרתקים ובנו אסטרטגיית תוכן לטווח הארוך.
- סליקה מתקדמת – קריטי בחנויות וירטואליות, זה מה שמייצר אמינות ביניכם לבין הגושלים.
- שירות לקוחות ומענה אנושי.